Youth camp days

21 juli 2018 - Daneș, Roemenië

Hallo allemaal,

Hier een blog over de afgelopen dagen waarin we youth camp deden.

De afgelopen dagen hadden ongeveer hetzelfde programma. We deden youth camp days. Deze duurden van 10 tot 5. Om 9 uur 's ochtends vertrokken we steeds met zn allen naar de Manachurch in Sighisoara om daar een dag door te brengen met de jeugd. Liviu (gastvader) is daar de jeugdleider. Deze week is het om precies te zijn de laatste week dat hij jeugdleider is daar.

De verloren zoon
Het ging tijdens de ontmoetingen over de gelijkenis van de verloren zoon. Op maandag hebben we ingezoomd op de vader. Wat was de reactie van de vader? Hoe zou een ideale vader hebben gereageerd? Hoe is jouw vader? Wat zijn eigenschappen van hem? Deze vragen hebben we samen beantwoord. De volgende dag hebben we ingezoomd op de zoon. Waarom ging de zoon weg? Waar was de zoon naar opzoek? Wat zijn eigenschappen van de zoon? Welke eigenschappen heb jezelf? Ook hebben we allemaal een brief geschreven aan God met onze mislukkingen. Het was mooi om hier samen over na te denken en er ik kleine groepen over door te praten.
Vrijdag hebben we het gehad over het einde van het verhaal. Over het feest dat werd gegeven toen de zoon weer thuiskwam.

Games
We deden tijdens de dagen ook verschillende games met elkaar, zoals stoelendans, zaklopen, met een lepel in de mond een bal overgeven, steen, papier, schaar en soort ballontrappertje. In de kerk stond een tafelvoetbalspel, dus dat heb ik deze dagen natuurlijk ook gedaan met een paar jongens uit Sighisoara.

Craft
Elke dag was er ook een craft. Tijdens de eerste dag hebben we een paspoort gemaakt. Dit omdat we het erover hadden gehad dat we een kind van God zijn. We hebben allemaal een paspoort waarin onze nationaliteit staat zoals Roemeens, of Zwitsers. Maar we zijn allemaal kind van God.
Ook hebben we het gehad over wat onze droom is. Dit hebben we ook gedeeld in de kleine groepen.
De volgende dag hebben we bekertje gemaakt. Die bekertjes stelde onszelf dan voor. Elke bekertje was anders versierd zoals ook elk van ons anders is.

We sloten die dagen steeds af met het bidden voor de jongeren. En het bemoedigen van de jongeren.

Excursie
Op vrijdag zijn we met de jongeren naar Targu-Mures geweest. Dit is een uur rijden vanaf de kerk. We gingen met zn allen in een grote touringbus daar heen. Het leek net een schoolreisje, met zingende mensen in de bus, een hoop gezelligheid en lol.

'S middags hebben we het spel mister X gedaan in Targu-Mures. We werden in groepen ergens gedropt in de stad en moesten Mister X (Liviu) vinden. Ondertussen kregen we van hem steeds opdrachten door zoals maak een piramide, geef 5 mensen een high five. En we kregen ook steeds de plek door waar hij was. Wij moesten daar dan zo snel mogelijk heen want hijk bleef daar maar voor een bepaalde tijd. Niemand had hem uiteindelijk gevonden, maar we hebben wel een hoop lol gehad met ons team. Aan het einde gingen we met zn allen verzamelen bij de McDonalds en gingen we een ijsje eten. Daarna nog ff ip denbus gewacht om vervolgens naar Danes te gaan. We gingen naar het projectland van Liviu. Hier gingen we met de jongeren eten en hadden we ook een kampvuur. Hier hebben de jongeren afscheid genomen van Liviu door het zingen van een zelfgemaakt lied. Deze hadden we tijdens de youth camp days samen gemaakt en geoefend. Hierna was het tijd om afscheid te nemen van de youth.
Het was tof om drie dagen met ze op te trekken en ze beter te leren kennen en samen te praten over God en Hem samen te aanbidden.
Daarna gingen we (groep uit Zwitserland, Liviu, 4 van de youth en ik) samen een avondwandeling maken terug naar huis. Dit was heerlijk. In het donker want lantaarnpalen hebben ze hier bijna niet en allemaal honden om je heen die blaffen.
Kortom het waren 3 toffe dagen en ik ga de youth hier zeker missen.

Dit was in het kort over de afgelopen dagen. Vandaag heb ik lekker een dagje vrij. Morgenochtend vroeg moet ik helaas al weer afscheid nemen van de groep uit Zwitserland. Zij vertekken dan namelijk voor een misiontrip naar Polen.

Ik zal trouwens ook nog wat foto's plaatsen.

La revedere!

1. Henny Hagens:
    21 juli 2018
    Heel mooi dat jullie dit met elkaar hebben kunnen doen. Fijne zondag en succes volgende week.

Veel liefs!